chytač HOCZácký Famfrpál chytač

Seznam členů družstev (2090/91)

chytač Théodore Kane ©
střelec Alex M. Kotarski
střelec Beatrix Lucia Fortunatti
střelec Elsa Frost Pieterse
odrážeč Danielle Choire Aaron
odrážeč Holland I. Wells
brankář Lexie Anahi Soto
································
náhradník Liath Dark Murasaki
náhradník Anna Pederson
náhradník Finnegan Emerson
maskot Ruth R. Weasley
chytač Caroline Wolfie Aaron
střelec Catherine J. Way
střelec Eilen Shiadhal
střelec Patricia A. Silverlime
odrážeč Alex Clarkson
odrážeč Freya O. Cavea ©
brankář Kassandra Hatzidakis
································
náhradník Ariana Lucy Ellacot
náhradník El McWolfová
náhradník Evelyn Emma Peacock
náhradník Karen A. Rickards
náhradník Laura Stars
náhradník Theodore Leve
náhradník Wendy Nightmare
maskot Katarina Alexandrovna Smirnoff
chytač Juliana M. Stacey
střelec Eilidh A. Sinn
střelec Janee S. Carwin
střelec Mina Salamander
odrážeč Beagen T. Duncan
odrážeč Dorian L. Nylund
brankář Henri Salamander ©
································
náhradník Gertrude Wash
náhradník Harley Newman
náhradník Karissa Night
náhradník Laurel Adams
náhradník Phoenix A. Brier
náhradník Roanne Beckett
maskot Kluběnka Fluffy
chytač Imogene Fairchild ©
střelec Corey James Kingsley
střelec Matthew W. Nicholson
střelec Megan E. Wolf
odrážeč Cameron Kydd
odrážeč Katie Clarkson
brankář Timothy F. Humphrey
································
náhradník Alexander X. Starling
náhradník Annike Nilsson
náhradník Claw Dany Westfall
náhradník Ellie Cooper
náhradník Charles M. Daniels
náhradník Nathan R. Drew
náhradník Rodrigue Charbonneau
náhradník Wilhelmine A. Leighton

» CELOŠKOLNÍ FAMFRPÁLOVÁ DISKUSE «
Mrz. famf. nástěnka | Hav. famf. nástěnka | Neb. famf. nástěnka | Zmi. famf. nástěnka


Obecná pravidla Famfrpálu

  1. Přestože výše, do níž smí hráč v průběhu utkání vzlétnout, není nijak omezena, je zakázáno, aby vybočil mimo čáry vymezující obvod hřiště. V případě, že někdo z hráčů vylétne do autu, musí jeho tým odevzdat Camrál soupeřícímu mužstvu.
  2. Kapitán mužstva si může pomocí sjednaného signálu od rozhodčího vyžádat “oddechový čas”. To je jediný okamžik, kdy se hráči smějí v průběhu utkání dotknout nohama země. Oddechový čas lze prodloužit až na dvě hodiny v případě, že dosavadní průběh hry už trval více než dvanáct hodin. Jestliže se po těchto dvou hodinách mužstvo nevrátí na hřiště, je diskvalifikováno.
  3. Rozhodčí může proti některému z mužstev nařídit trestné střílení. Střelec, který trestné střílení provádí, letí z centrálního kruhu k brankovišti. Všichni ostatní hráči s výjimkou protivníkova brankáře jsou povinni se během trestného střílení držet stranou.
  4. Camrál je povoleno vytrhnout ze sevření jiného hráče, za žádných okolností však není povoleno, aby hráč chytal protihráče za jakoukoli část těla.
  5. V případě zranění není povoleno, aby byl zraněný hráč nahrazen jiným. Mužstvo je povinno pokračovat ve hře bez zraněného hráče.
  6. Hráčům je povoleno vzít si s sebou na hřiště hůlky, těchto hůlek však za žádných okolností nesmí být použito proti členům soupeřícího mužstva, koštěti kteréhokoli člena soupeřícího mužstva, proti rozhodčímu či kterémukoli z míčů a diváků. (Právo nosit u sebe hůlku za všech okolností bylo vyhlášeno Mezinárodním sdružením kouzelníků roku 1692, tedy na vrcholu mudlovské persekuce, kdy se kouzelníci chystali přejít do ilegality.)
  7. Famfrpálové utkání končí teprve tehdy, když je chycena Zlatonka nebo když se na tom dohodnou kapitáni obou mužstev.

Hřiště
Školní famfrpálové hřiště je místo, kde se pořádají tréninky i zápasy. Často tu ale také potkáte jiné sportovní nadšence, ať už na košťatech, nebo prozaičtější běžce a atlety, využívající rovné plochy stadionu ke cvičení. Po většinu dní je to také tiché a klidné útočiště pro ty, kteří chtějí o samotě přemýšlet. Takoví lidé na tribunách naleznou uklidňující pohled na okolní zvlněnou krajinu, hrad, les i jezero. Vše je prý obzvláště krásné při podzimních západech slunce.

Na hřiště elipsovitého tvaru (55 metrů x 152 metrů) se dá pouze přijít po úzké cestičce ze severu a to skrz bránu, která je během dne otevřena prakticky kdykoli. Je trochu zvláštní, že se brána nenachází na jižní straně hřiště, tedy blíž k hradu, tehdy se ale pravděpodobně myslelo, že čím delší procházku si sportovci udělají, tím lépe. Studenti, kteří vlastní košťata, mají mnohem větší možnosti a to v podobě přeletu nad masivním, dřevěným opevněním, po kterém se po návštěvě schodů dá volně procházet. Na bráně se mimo jiné nachází výhružně působící cedule, varující všechny neohlášené účastníky před případným vyhazovem.

Po vstupu na hřiště má člověk po levici schody a hned vedle kůlnu na dřevo respektive košťata, která ukrývá mnohá tajemství zdejších kapitánů. Hlavním mezníkem hřiště jsou ovšem čtyři tribuny kolejí. Na severozápadě nalezneme zmijozelskou, jihozápadě havraspárskou, na jihovýchodě nebelvírskou a na severozápadě zase mrzimorskou. Na krajích je klasicky brankoviště, vymezeno za pomocí světlého písku. Zde najdeme klasicky i tři obruče. Levá se nachází úplně nejníže, prostřední nejvýše a pravá uprostřed mezi nimi.

Tribuny jsou zahaleny do svého kolejního hávu. Přestože travnatá plocha hřiště je oddělena od dřevěného ohraničení přibližně metr a půl dlouhou mezerou, která je hluboká přibližně dva metry a dá se zde tedy volně létat, k tribunám vede menší dřevěné molo, ze kterého se dá vyjít na levé a pravé schodiště, které je skryto uvnitř tribuny a dá se skrz něj vystoupat až na samotný vrchol. Tam čeká na všechny spousta prostoru a sedaček právě v barvě koleje, kterou si vyberou za "domácí".

Důležitý je i prostor šaten, do kterého mají přístup všichni hráči famfrpálových týmů bez rozdílu koleje. Jsou odděleny na dva sektory pro dámy a pro pány, vstup opačnému pohlaví než je na dveřích je přísně zakázán! Uvnitř se nachází několik barevných skříněk, na které je možné přištítkovat i svoje jméno. Šatny se nachází naproti schodišti vedoucímu na dřevěné ohraničení a kůlně. Studenti zde naleznou i sprchy s toaletou, nepřístupné široké veřejnosti.

Podoba hřiště se mění na základě počasí a převládajícího období. Na podzim zde nalezneme několik zatoulaných listů, někdy by se zde daly pořádat i bahenní koupele, v zimě zase závěje a na jaře se znovu opakuje bahnitý a vodnatý útok.

Přes zimní měsíce bývá hřiště osvětlené kouzelným světlem, které prosvětluje nejen travnatou plochu, ale také tribuny a vysoké věže.

Dále byste si pro lepší orientaci mohli pročíst článek na anglické wiki o famfrpálu, hlavně tu část o faulech (na české to není tak rozepsané).

K orientaci může posloužit tento plánek.


Pravidla hraní Famfrpálu na chatu

  1. Opravdu základním pravidlem je velká soustředěnost ve hře - na chatu. Najít si opravdu čas na hraní a nedělat u toho dalších deset věcí. Nebo v půlce hry odejít. Nemyslitelné.
  2. Hra je ve formě nedokončeného stavu, kdy se dá reagovat vypravěčem. To znamená třeba *natáhne se pro míč*, *odpálí potlouk*, *rukou se pokusí zachytit zlatonku*, *snaží se blokovat ránu* a podobné. Nehrajeme si sami na vypravěče.
  3. Zaručeně platí, že co je dřív, to se počítá. Může se stát, že se odešlou dva nebo tři příspěvky na stejnou reakci. Ale je to pak dost nepřehledné, když se tam ten druhý odvolává, že to a to neplatí. A nikdo vlastně teda neví, s čím počítat. Takže kdyby se toto stalo, platí to první a druhý už se neopravuje a hraje se dál.
  4. Důležité si je také uvědomit, jak je na tom s famfrpálem vaše postava. Hraje ho od malička, trénuje ho, je v týmu nebo má vrozený talent. Jak je stará a jaké má možnosti. Nepodceňujte schopnosti své postavy a nehrajte si na supermany.
  5. S časem také souvisí věčný problém RPG. Všechno trvá desetkrát pomaleji. Jedna reakce je pětiminutová. A tak se stává, že místo osmiset metrů letíme až někam do Afriky. Zkuste si představit opravdu velikost hřiště a vžít se do vzdáleností. Reagovat rychle a úsporně.

Slovníček

quidditch
famfrpál
metlobál
broomstick
koště
metla
quaffle
camrál
prehadzovačka
bludger
potlouk
dorážačka
golden snitch
zlatonka
zlatá strela
seeker
chytač
stíhač
chaser
střelec
triafač
beater
odrážeč
odrážač
keeper
brankář
strážca


chytač



created by Diel-Arcturus